fredag 8 mars 2013

fredagströtthetssyndrom?

Alltså, fredagströtthetssyndrom är att inte fungera. Undrar om jag inte lider av det andra dagar också...
Genrepedagogik ska det handla om, inte just om annat...
    Jag tror att eleverna, alla, skulle vara betjänta av ett mer genrepedagogiskt arbetssätt, att de bla. blir än mer medvetna om  struktur och stil i olika genrer, och att jag som lärare inte undviker komplicerade texter, att jag som lärare  inte skyggar för svåra ord och komplicerade meningar.
Ha en trevlig helg
Mariann

1 kommentar:

  1. Det är inspirerande att läsa din text och se en lärare som aldrig slutar att utvecklas. Jag hoppas att jag också kommer att hoppa på nya grejer i slutet av min karriär. Du slår huvudet på spiken när du skriver att det handlar om att medvetandegöra eleverna om både språk och stil. Sant att vi inte bör skygga för svårigheter men vi bör alla fundera på hur vi kan stötta eleverna.

    SvaraRadera